Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem w tym z zespołem Aspergera i niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji.
Celem studiów jest nadanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć wspomagania osób z autyzmem, zespołem Aspergera oraz sprzężeniami w edukacji Założeniem jest wyposażenie słuchaczy
w wiedzę i umiejętności umożliwiające diagnozowanie, racjonalne programowanie i podejmowanie skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do tych osób i ich rodziców. Program studiów zawiera treści dotyczące rewalidacji uczniów ze spektrumautyzmu, zespołu Aspergera i sprzężeniami na wszystkich poziomach edukacyjnych. Ukończenie studiów na w/w kierunku uprawnia absolwenta do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z osobami z autyzmem , zespołem Aspergera oraz ze sprzężeniami.
Korzyści
Założeniem jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności umożliwiające diagnozowanie, racjonalne programowanie i podejmowanie skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do tych dzieci i ich rodziców. Program studiów zawiera treści dotyczące rewalidacji uczniów ze spektrum autyzmu na wszystkich poziomach edukacyjnych. Ukończenie studiów na w/w kierunku uprawnia absolwenta do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z osobami z autyzmem oraz ze sprzężeniami.
Sylwetka absolwenta
Studia adresowane są do osób posiadających wykształcenie co najmniej studia wyższe z zakresu pedagogiki lub pedagogiki specjalnej.
Forma zaliczenia
Studia kończą się egzaminem dyplomowym, po którym słuchacz otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Program:
Obejmuje 350 godzin dydaktycznych realizowanych przez 3 semestry.
Program studiów obejmuje m.in. następujące zagadnienia:
Dydaktyka prowadzenia zajęć
Diagnoza autyzmu
Nauczanie i wychowanie uczniów autystycznych
Metody komunikacji alternatywnej
Wczesne wspomaganie dzieci autystycznych
Praktyki w wymiarze 120 godzin
Możliwość realizacji trzech semestrów w ciągu 10 miesięcy.
Opłata za semestr wynosi: 1140,00 zł